CASE ARKIV
Gennem 25 år har MEGAFON udført kvalitative og kvantitative undersøgelser for offentlige og private organisationer og virksomheder. Her finder du et udpluk af spændende undersøgelser, vi har gennemført gennem tiden.
Tirsdag d. 2. august 2022 trådte nye barselsregler i kraft. Vejen hertil har dog været lang og opbakningen til forslaget har hele vejen igennem været svingende. Læs her, hvad vi skrev om emnet i 2012.
I 2006 lavede MEGAFON en undersøgelse, der viste, at mange danskere faktisk var utilfredse med deres sexliv. Læs om undersøgelsen her.
MEGAFON har i efterhånden mange år lavet politiske målinger og exit polls. Allerede tilbage i 2007 skrev vi på vores hjemmeside om, hvor stolte vi var over for 6. år i træk at have lavet den måling, der lå tættest på det faktiske valgresultat.
I en undersøgelse som MEGAFON lavede i 2012 viste det sig, at et flertal af danskerne mente, at Kina i løbet af de næste ti år ville dominere verdensøkonomien. Der er nu ét år til de ti år er gået – er det gået som danskerne forventede?
En MEGAFON undersøgelse fra 2014 viste, at danskernes tøjforbrug var steget trods større miljøbevidsthed. Læs mere om undersøgelsen her.
MEGAFON har været i arkiverne og blev overraskede over, hvor lidt vi danskere tænkte på klimaet, da vi i 2012 tog på sommerferie til udlandet. Læs artiklen fra dengang her.
MEGAFON har gravet dybt i arkiverne og fundet en undersøgelse vi i 2001 lavede for Hewlett-Packard om danskernes holdning til at forskønne billeder af sig selv på computeren. Læs artiklen fra dengang her.
Sundhedsstyrelsen har i 2018 kørt et pilotprojekt med gratis HPV-vaccination, til drenge som er til drenge. MEGAFON har evalueret målgruppens oplevelser med tilbuddet.
MEGAFON har gennemført en midtvejsevaluering af Sundhedsstyrelsen, Kræftens Bekæmpelse og Lægeforeningens informationsindsats om forebyggelse af livmoderhalskræft gennem HPV-vaccination.
Københavns Kommune satte fokus på fertiliteten blandt mænd og kvinder med kampagnen ”Har du talt dine æg.” og ”Svømmer dine sædceller for langsomt.” MEGAFON har evalueret kampagnens kvalitet og effekt for Københavns Kommune.
Konstellation & Republica ville gerne finde en formel på, hvordan detailledet kunne give deres kunder en ”wow-oplevelse” og dermed kunne hjælpe deres detailkunder med at optimere shoppe-oplevelsen. Derfor iværksatte Konstellation & Republica i samarbejde med MEGAFON en kvantitativ undersøgelse blandt kunderne hos de største detailkæder i Danmark.
I forbindelse med evaluering af Sundhedsstyrelsens kampagne, ”Kun med Kondom”, iværksatte MEGAFON en kombineret kvantitativ og kvalitativ undersøgelse, der afdække effekten af og holdningen til kampagnen. Læs om undersøgelser her.
En stadig større del af danskernes skriftlige kommunikation og læsning finder i dag sted gennem digitale platforme. Men hvilke præmisser for formidling og forståelse har tekster som læses digitalt? Dette har Bjerg Kommunikation undersøgt i samarbejde med MEGAFON.
Da danskerne den 3. december 2015 stemte om en ændring af retsforbeholdet leverede MEGAFON den endelige exit poll til TV2’s dækning af afstemningen. Her var MEGAFONs exit poll’en kun 0,3 procentpoint fra det faktiske resultat.
MEGAFON blev af Slots-og Kulturstyrelsen udpeget til at foretage en større evalueringsundersøgelse af værditestordningen med henblik på at undersøge, om der er behov for at foretage nødvendige ændringer af ordningen.
MEGAFON lavede i begyndelsen af 2021 en undersøgelse bland elinstallatører for Schneider Electric. Undersøgelsen viste, at 68% af elinstallatørerne har oplevet stigende interesse i smarthomes inden for de seneste 3-5 år.
HVORFOR VÆLGE MEGAFON?
SOLID OG OMFATTENDE ERFARING
MEGAFON har en solid og omfattende erfaring med undersøgelser for private og offentlige virksomheder og organisationer. Vi giver jer en individuel rådgivning og gennem et tæt samarbejde med jer sammensætter vores konsulenter det undersøgelsesdesign, der er optimalt i forhold til netop jeres problemstillinger og behov.
HØJT KENDSKAB OG TROVÆRDIGHED
MEGAFON er et af de mest kendte analysefirmaer i Danmark, velkendt for en høj kvalitet og troværdighed. Ved at vælge MEGAFON får I fra starten en høj troværdighed hos dem, der skal bruge undersøgelsen: ledelsen, politikere, journalister og meningsdannere. At vælge en anerkendt samarbejdspartner gør jeres arbejde nemmere i alle faser af undersøgelsen.
UAFHÆNGIGE RESULTATER OG HØJE SVARPROCENTER
Når I skal udføre analyser, er det en god ide, at undersøgelsen bliver udført af et uafhængigt analyseinstitut, så analysen ikke bliver påvirket i en bestemt retning. Samtidig vil respondenterne være mere villige til at deltage i en undersøgelse, når det er et velkendt og respekteret firma, der kontakter dem. Med MEGAFON som afsender får I en uafhængig, seriøs og valid undersøgelse med en højere svarprocent, der sikrer en bedre kvalitet.