TILBAGEBLIK TIL 2012: "KLIMAET RAGER OS, NÅR VI REJSER PÅ FERIE"
Vi har gravet lidt i arkiverne og blev overraskede over, hvor lidt vi danskere tænkte på klimaet, da vi i 2012 tog på sommerferie til udlandet. En MEGAFON-undersøgelse fra 2012 viste for eksempel, at kun 1% af den danske befolkning valgte at droppe udlandsrejsen – mon ikke denne procentdel ville være lidt højere, hvis vi lavede den samme undersøgelse i dag? Læs mere her om, hvad vi danskere i 2012 mente om klima og sommerferierejser til udlandet.
Juni, 2012
MEGAFON skrev i 2012: “Når danskerne hen over sommeren så småt går i gang med at pakke rejsetaskerne med faktor 15, badetøj og pas og sætter kursen mod varmere himmelstrøg, er en af deres mindste bekymringer tilsyneladende klimaet.
En måling fra Megafon viser, at langt over halvdelen af dem, der skal på sommerferie i udlandet i år, ikke lader overvejelser om CO2-udslip påvirke deres rejseform og destination til udlandet.
Kun 3 procent vælger i år en grøn transportform, som for eksempel tog frem for fly, for at begrænse forureningen. Kun 1 procent vælger helt at droppe rejsen til udlandet i klimaets navn. Bare 5 procent vil i forbindelse med deres ferie betale ekstra for en såkaldt grøn flyafgift.”
DER ER SKET MEGET SIDEN DA
-
MEGAFON HAR SIDEN 1991 LAVET BÅDE KVANTITATIVE OG KVALITATIVE UNDERSØGELSER. SKAL VI HJÆLPE DIG MED DEN NÆSTE DU SKAL LAVE?
Ring og få en uforpligtende snak med en af MEGAFONs konsulenter på tlf. 77414141
HVORFOR VÆLGE MEGAFON?
SOLID OG OMFATTENDE ERFARING
MEGAFON har en solid og omfattende erfaring med undersøgelser for private og offentlige virksomheder og organisationer. Vi giver jer en individuel rådgivning og gennem et tæt samarbejde med jer sammensætter vores konsulenter det undersøgelsesdesign, der er optimalt i forhold til netop jeres problemstillinger og behov.
HØJT KENDSKAB OG TROVÆRDIGHED
MEGAFON er et af de mest kendte analysefirmaer i Danmark, velkendt for en høj kvalitet og troværdighed. Ved at vælge MEGAFON får I fra starten en høj troværdighed hos dem, der skal bruge undersøgelsen: ledelsen, politikere, journalister og meningsdannere. At vælge en anerkendt samarbejdspartner gør jeres arbejde nemmere i alle faser af undersøgelsen.
UAFHÆNGIGE RESULTATER OG HØJE SVARPROCENTER
Når I skal udføre analyser, er det en god ide, at undersøgelsen bliver udført af et uafhængigt analyseinstitut, så analysen ikke bliver påvirket i en bestemt retning. Samtidig vil respondenterne være mere villige til at deltage i en undersøgelse, når det er et velkendt og respekteret firma, der kontakter dem. Med MEGAFON som afsender får I en uafhængig, seriøs og valid undersøgelse med en højere svarprocent, der sikrer en bedre kvalitet.