Klimaet vedkommer os alle
- og derfor skal alle høres
Klimaforandringer påvirker os alle, men alligevel bliver visse stemmer ofte mere toneangivende i klimadebatten end andre. Hos MEGAFON mener vi, at alles stemme er vigtig. En vindmøllepark eller en letbane ser nemlig anderledes ud fra motorvejen end fra baghaven, og spørger man en landmand, hvad dyrevelfærd er, vil man få et andet svar, end hvis man spørger en veganer.
REPRÆSENTATIVE PANELER SIKRER, AT ALLE FÅR EN STEMME
Når vi hos MEGAFON laver undersøgelser om emner, som deler befolkningen, er det vigtigt for os at få nuancerne med. Gennem vores Danmarkspanel sikrer vi, at de undersøgelser, vi laver, repræsenterer danskerne. Det gør vi ved at tilpasse panelet løbende, således at det afspejler befolkningens sammensætning. Derfor kan man heller ikke selv tilmelde sig MEGAFONs panel, men bliver i stedet udvalgt til det. Med andre ord sørger vi altså for, at det ikke kun er dem, der råber højest, der kommer til orde.
For vores kunder betyder det, at vi kan sikre dem repræsentativitet, når de efterspørger det.
HVORDAN SIKRER VI,
AT ALLE BLIVER HØRT?
Går vi lidt mere ind i det tekniske, så er eksempelvis geografi en afgørende faktor for at sikre en så repræsentativ undersøgelse som muligt. Laver MEGAFON en undersøgelse om holdningen til nyanlagte vindmøller eller letbaner, stratificerer vi typisk undersøgelsen efter den afstand borgerne reelt bor fra anlægsprojekterne. Dette kan vi gøre enten ved udvælge telefonnumre baseret på adresse-data, som giver mulighed for at måle afstanden til det aktuelle projekt, eller ved at spørge respondenterne, hvor langt de selv vurderer, at de bor fra projektet. Derudover sikrer vi naturligvis, at undersøgelsen er repræsentativ i forhold til postnummer, køn, alder og uddannelse.
SKAL DU LAVE DIN UNDESØGELSE VIA TELEFON- ELLER WEBINTERVIEW?
De metoder vi anbefaler at bruge i forbindelse med en undersøgelse afhænger af emnet, der skal afdækkes. Ofte vil vi dog anbefale at udføre undersøgelsen telefonisk frem for over web, da man opnår en højere svarprocent herigennem. Det betyder også, at du med stor sandsynlighed når bredere ud i din målgruppe. Læs mere om alt det her: TELEFONINTERVIEW – SÅDAN TRÆFFER DU BESLUTNINGER PÅ DET RETTE GRUNDLAG – MEGAFON
KONTAKT MEGAFON
Vil du høre mere om MEGAFONs klimaundersøgelser kan du kontakte MEGAFON:

Connie Flausø Larsen
Chef for borgertilfredshed
+45 77 41 41 71
