HVORFOR DU SKAL LAVE DIN TILFREDSHEDSUNDERSØGELSE OVER TELEFON OG IKKE WEB
Hos MEGAFON laver vi ofte tilfredshedsundersøgelser, og vi ser tydeligt en ny trend, som har taget fart de seneste år. De negative holdninger er overrepræsenterede i webundersøgeler. Der er ikke tale om, at diverse produkter eller forløb generelt er blevet dårligere, men snarere at de respondender der vælger at deltage i webundersøgelser, er dem, der har haft dårlige oplevelser. Derfor anbefaler vi altid telefoninterviewet som fremgangsmåde til at gennemføre tilfredshedsundersøgelser. Med telefoninterview kan vi nemlig nå bredere ud og opnå en bedre repræsentativitet end ved webinterview.
DU FÅR ET MERE REPRÆSENTATIVT
RESULTAT MED TELEFONINTERVIEW
NEGATIVE OPLEVELSER ER OVERREPRÆSENTEREDE
Måske kender du det selv. Hvis vi har haft en dårlige oplevelse, så har vi ofte en trang til at fortælle om det vidt og bredt. Har vi derimod haft en god eller mere eller mindre neutral oplevelse, så har vi som regel ikke behov for at fortælle om det. Det er det samme billede, vi ser tegne sig, når det kommer til webundersøgelser. De personer der har haft dårlige oplevelser med et produkt eller lignende, vælger i større omfang at deltage, end dem der har haft en god eller neutral oplevelse. Det betyder, at resultaterne man opnår igennem en webundersøgelse ser langt mere negative ud, end de i realiteten er.
TELEFONINTERVIEW ER BEDST TIL TILFREDSHEDSUNDERSØGELSER
Ved at lave tilfredshedsundersøgelser med telefoninterview når man bredere ud i befolkningen, ligesom man opnår en højere svarprocent end web- og postalundersøgelser. MEGAFONs telefonundersøgelser har oftest en svarprocent på 40-45 %. En høj svarprocent er ofte et udtryk for, at der er nået ud til hele målgruppen i undersøgelsen. Telefonundersøgelser vil derfor oftest være mere repræsentative end webundersøgelser gennemført via webpaneler. Alt i alt sikrer du altså, at du ikke bliver offer for den trend, som kan ses i øjeblikket, hvor negative holdninger overrepræsenteres, ved at foretage din undersøgelse via telefoninterview.
ANDRE FORDELE VED TELEFONINTERVIEW
Hvis du er nysgerrig på, hvornår det i øvrigt er en god idé at vælge telefoninterview frem for webinterview, så læs mere her.
KONTAKT MEGAFON
Vil du høre mere om MEGAFONs undersøgelser, så ring til os i dag på telefon: +45 77 41 41 41.
HVORFOR VÆLGE MEGAFON?
SOLID OG OMFATTENDE ERFARING
MEGAFON har en solid og omfattende erfaring med undersøgelser for private og offentlige virksomheder og organisationer. Vi giver jer en individuel rådgivning og gennem et tæt samarbejde med jer sammensætter vores konsulenter det undersøgelsesdesign, der er optimalt i forhold til netop jeres problemstillinger og behov.
HØJT KENDSKAB OG TROVÆRDIGHED
MEGAFON er et af de mest kendte analysefirmaer i Danmark, velkendt for en høj kvalitet og troværdighed. Ved at vælge MEGAFON får I fra starten en høj troværdighed hos dem, der skal bruge undersøgelsen: ledelsen, politikere, journalister og meningsdannere. At vælge en anerkendt samarbejdspartner gør jeres arbejde nemmere i alle faser af undersøgelsen.
UAFHÆNGIGE RESULTATER OG HØJE SVARPROCENTER
Når I skal udføre analyser, er det en god ide, at undersøgelsen bliver udført af et uafhængigt analyseinstitut, så analysen ikke bliver påvirket i en bestemt retning. Samtidig vil respondenterne være mere villige til at deltage i en undersøgelse, når det er et velkendt og respekteret firma, der kontakter dem. Med MEGAFON som afsender får I en uafhængig, seriøs og valid undersøgelse med en højere svarprocent, der sikrer en bedre kvalitet.