VI DRUKNER I DATA
Virksomheder svømmer i oplysninger om deres målgrupper – men hvordan undgår de at drukne? Det har Asger H. Nielsen, direktør for MEGAFON, snakket med Erhverv København om.
MERE DATA END ALDRIG FØR
MED STORE MÆNGDER DATA KOMMER
ET STORT ANSVAR FOR KVALITET
Med internettet og Big Data har virksomheder adgang til mere data end aldrig før, og det har aldrig været nemmere at indsamle dataen end det er nu. Men som virksomhed kan det være et stort arbejde at orientere sig i det stigende antal oplysninger om eksempelvis forbrugeres købsvaner og deres præferencer. Derfor er almentanken hos MEGAFON, at kvantitet skal suppleres med kvalitet.
”Kunsten er at supplere de kvantitative data med kvalitative indsigter, så problematikker både afdækkes i bredden og i dybden.”
ASGER H. NIELSEN, DIREKTØR FOR MEGAFON
VI SKAL OGSÅ UNDERSØGE
HVORFOR
Hos MEGAFON kan vi, eksempelvis ved at dybdeinterviewe personer, få mere indgående viden om deres holdninger, værdier og bevægegrunde. De kvalitative indsigter kan således supplere de kvantitative, og vi kan med vores undersøgelser både klarlægge bestemte handlingsmønstre, men også hvad der ligger til grund for disse.
For eksempel kan vi undersøge kvantitativt, hvad kunder køber, i hvor store mængder, og hvornår på dagen de køber det. Men ved at tilføje den kvalitative viden kan vi også besvare, hvorfor kunderne køber en bestemt vare, og ligeledes hvordan denne købsadfærd kan påvirkes.
Læs hele artiklen i Erhverv København her.
Læs mere om, hvordan MEGAFON mixer kvalitative og kvantitative metoder under fanen ’metoder’ eller se eksempler på, hvordan vi har brugt dem i praksis under fanen ’cases’.
KONTAKT MEGAFON
Vil du høre mere om MEGAFONs undersøgelser, så ring til os i dag på telefon: +45 77 41 41 41.
HVORFOR VÆLGE MEGAFON?
SOLID OG OMFATTENDE ERFARING
MEGAFON har en solid og omfattende erfaring med undersøgelser for private og offentlige virksomheder og organisationer. Vi giver jer en individuel rådgivning og gennem et tæt samarbejde med jer sammensætter vores konsulenter det undersøgelsesdesign, der er optimalt i forhold til netop jeres problemstillinger og behov.
HØJT KENDSKAB OG TROVÆRDIGHED
MEGAFON er et af de mest kendte analysefirmaer i Danmark, velkendt for en høj kvalitet og troværdighed. Ved at vælge MEGAFON får I fra starten en høj troværdighed hos dem, der skal bruge undersøgelsen: ledelsen, politikere, journalister og meningsdannere. At vælge en anerkendt samarbejdspartner gør jeres arbejde nemmere i alle faser af undersøgelsen.
UAFHÆNGIGE RESULTATER OG HØJE SVARPROCENTER
Når I skal udføre analyser, er det en god ide, at undersøgelsen bliver udført af et uafhængigt analyseinstitut, så analysen ikke bliver påvirket i en bestemt retning. Samtidig vil respondenterne være mere villige til at deltage i en undersøgelse, når det er et velkendt og respekteret firma, der kontakter dem. Med MEGAFON som afsender får I en uafhængig, seriøs og valid undersøgelse med en højere svarprocent, der sikrer en bedre kvalitet.