RIGTIGE VENNER GØR HINANDEN STÆRKERE: SÅDAN FÅR DU MEST MULIGT UD AF DIN INTERESSENTUNDERSØGELSE
Kerneinteressenter skal passes og plejes som enhver anden vigtig relation. Men hverdagen suser afsted, og I kan hurtigt miste overblikket over, hvad jeres kerneinteressenter egentlig synes om jeres samarbejde og strategier. Hvorfor ikke spørge dem? Hvad end der er knas i forholdet eller alt er rosenrødt, har jeres kerneinteressenter helt sikkert indsigter, som kan hjælpe jer til at blive bedre.
SPØRG DINE KERNEINTERESSENTER
HVAD DE MENER - OG HVORFOR
Det er MEGAFONs erfaring, at en kombineret kvantitativ og kvalitativ undersøgelse er optimal til en interessentundersøgelse. Ved at bede interessenterne vurdere jer kvantitativt på forskellige parametre, såsom kommunikation og samarbejde, får I et samlet overblik over, hvor det går godt, og hvor det går mindre godt. Men glem ikke at spørge om, hvorfor interessenterne vurderer jer enten positivt eller negativt på et givent parameter! Ved at følge op med kvalitative spørgsmål får I uddybet, hvad der giver anledning til interessenternes holdninger. Interessenterne får dermed mulighed for både at give ris, ros og gode råd, som I kan bruge til at målrette jeres interessenthåndtering.
SÆT GOD TID AF TIL EN
3-TRINS REKRUTTERING
Kerneinteressenter er travle mennesker, og de skal have den absolut bedste og mest professionelle behandling under rekrutteringen. Derfor er det vigtigt, at rekrutteringen finder sted i god tid før interviewene er planlagt, og at interessenterne er velinformerede om undersøgelsen. MEGAFON anvender en 3-trins rekruttering for at sørge for dette:
Trin 1: I udvælger, hvilke kerneinteressenter, der skal deltage i undersøgelsen. Der skal sættes god tid af til dette, så I internt i jeres organisation kan blive enige om, hvem I vurderer er jeres kerneinteressenter.
Trin 2: Jeres organisation udsender en informationsmail til de udvalgte kerneinteressenter, så de er informerede om undersøgelsen, og at de vil blive kontaktet af MEGAFON.
Trin 3: MEGAFON kontakter kerneinteressenterne med henblik på planlægning af interview i de kommende uger. Der udsendes mødeindkaldelser til alle interessenter, så interviewet ikke kolliderer med deres travle hverdag.
INTERESSENTUNDERSØGELSER
KRÆVER ØVELSE
Der er meget at lære om interessentundersøgelser, og begynderheld er sjældent noget man har lyst til at satse på, når det gælder kerneinteressenter. Hos MEGAFON har vi i løbet af de sidste par år interviewet over 200 kerneinteressenter, for både statslige og private organisationer. Vi ved derfor hvad vi laver, og kan sørge for at jeres interessentundersøgelse indeholder de rigtige spørgsmål og gennemføres med de rigtige teknikker.
KONTAKT MEGAFON
Vil du høre mere om MEGAFONs undersøgelser, så ring til os i dag på telefon: +45 77 41 41 41.
HVORFOR VÆLGE MEGAFON?
SOLID OG OMFATTENDE ERFARING
MEGAFON har en solid og omfattende erfaring med undersøgelser for private og offentlige virksomheder og organisationer. Vi giver jer en individuel rådgivning og gennem et tæt samarbejde med jer sammensætter vores konsulenter det undersøgelsesdesign, der er optimalt i forhold til netop jeres problemstillinger og behov.
HØJT KENDSKAB OG TROVÆRDIGHED
MEGAFON er et af de mest kendte analysefirmaer i Danmark, velkendt for en høj kvalitet og troværdighed. Ved at vælge MEGAFON får I fra starten en høj troværdighed hos dem, der skal bruge undersøgelsen: ledelsen, politikere, journalister og meningsdannere. At vælge en anerkendt samarbejdspartner gør jeres arbejde nemmere i alle faser af undersøgelsen.
UAFHÆNGIGE RESULTATER OG HØJE SVARPROCENTER
Når I skal udføre analyser, er det en god ide, at undersøgelsen bliver udført af et uafhængigt analyseinstitut, så analysen ikke bliver påvirket i en bestemt retning. Samtidig vil respondenterne være mere villige til at deltage i en undersøgelse, når det er et velkendt og respekteret firma, der kontakter dem. Med MEGAFON som afsender får I en uafhængig, seriøs og valid undersøgelse med en højere svarprocent, der sikrer en bedre kvalitet.