Privatlivspolitik
Hvad er personoplysninger?
Personoplysninger defineres i databeskyttelsesforordningen som ”enhver form for information om en identificeret eller identificerbar fysisk person”. Det er altså information der identificerer eller kan bruges til at identificere den enkelte. En personoplysning er således en information, der kan henføres til en specifik person, mens anonymiserede informationer ikke betragtes som personoplysninger ifølge loven.
Hvilke informationer indsamler MEGAFON?
MEGAFON indsamler personoplysninger med udgangspunkt i databeskyttelsesforordningen og under kontrol af Datatilsynet. MEGAFON indsamler informationer med udgangspunkt i et princip om frivillighed og samtykke. Deltagelsen i MEGAFON-panelet er frivillig og som panel-deltager kan du til enhver tid vælge at afslutte en undersøgelse. Ufuldstændige besvarelser slettes altid ved indsamlingsperiodens afslutning. De informationer som MEGAFON indsamler består udelukkende af dine svar på spørgsmålene i den givne undersøgelse. De indsamlede oplysninger anvendes aldrig på individuelt niveau eller på et niveau, der gør at dine besvarelser identificerbare.
Personlige oplysninger om deltagere i MEGAFON-panelet
For at blive oprettet i MEGAFON-panelet er det nødvendigt at angive en række personoplysninger (køn, alder og bopælskommune) og yderligere kan tilføjes en andre andre informationer. Disse oplysninger bruges udelukkende for at kunne målrette undersøgelser mod de rette segmenter og for at sikre repræsentativitet i MEGAFONs undersøgelser. Derudover udgøres personoplysningerne kun af svarene på de enkelte undersøgelser, som du deltager i.
MEGAFON opbevarer disse oplysninger sikkert og videregiver dem ikke til tredjepart. Dine besvarelser videregives således kun i en fuldkomment anonymiseret form til kunder og tredjepart.
Hvor længe beholder MEGAFON data på paneldeltagere?
MEGAFON arbejder med den indsamlede data ud fra et princip om dataminimering. Det betyder, at der kun indsamles oplysninger, der er nødvendige for at opfylde formålet med den enkelte analyse. Ud fra samme princip slettes alt undersøgelsesdata fra en analyse 3 måneder efter, at analysen er afsluttet.
Som panel-deltager slettes dine personlige baggrundsoplysninger dog ikke fra vores databaser, så længe du stadig er aktiv og ønsker at deltage. Såfremt du beder om at få slettet sine oplysninger slettes alle dine personoplysninger hos MEGAFON. Det samme gør sig gældende, hvis du melder dig ud af panelet eller har været inaktiv i et år.
Hvilke rettigheder har panel-deltagere?
Udover den allerede nævnte ret til at få dine personlige oplysninger slettet, har du som panel-deltager hos MEGAFON en række rettigheder sikret gennem lovgivningen. De er som følger:
Du har ret til at modtage oplysning om en behandling af personoplysninger, således at du altid ved, om dine oplysninger behandles. MEGAFONs undersøgelser og medlemspanel er frivillige at deltage i, og der bliver indledende bedt om samtykke enten mundtligt eller skriftlig til at deltage i undersøgelsen. Det er MEGAFONs pligt at sikre, at samtykke kan bevises.
- Du har ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger, MEGAFON behandler om dig
- Du har krav på at blive underrettet om eventuelle brud på datasikkerheden, som kan kompromittere din persondata. Underretningen skal ske inden 72 timer efter at bruddet er blevet opdaget.
- Du har ret til at få urigtige personoplysninger rettet, således at de er korrekte og ajourførte.
- Du har krav på at få dine personoplysninger slettet og således blive ”glemt” af MEGAFON. Det gælder, hvis oplysningerne ikke længere er nødvendige til at opfylde det formål, hvormed de blev indsamlet, hvis et samtykke for behandlingen trækkes tilbage, eller hvis behandlingen er ulovlig.
- Du har ret til at gøre indsigelse mod at personoplysninger anvendes til direkte markedsføring
- Du har ret til frabede dig, at din data anvendes til databehandling, således at det fortsat kan opbevares, men ikke behandles
- Du har ret til at gøre indsigelse mod automatiske individuelle afgørelser, herunder profilering
- Retten til at flytte sine personoplysninger (dataportabilitet)
MEGAFON A/S
Hvis du har nogen spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte os!
TELEFON: +45 77 41 41 41
E-MAIL: MEGAFON@MEGAFON.DK
HVORFOR VÆLGE MEGAFON?
SOLID OG OMFATTENDE ERFARING
MEGAFON har en solid og omfattende erfaring med undersøgelser for private og offentlige virksomheder og organisationer. Vi giver jer en individuel rådgivning og gennem et tæt samarbejde med jer sammensætter vores konsulenter det undersøgelsesdesign, der er optimalt i forhold til netop jeres problemstillinger og behov.
HØJT KENDSKAB OG TROVÆRDIGHED
MEGAFON er et af de mest kendte analysefirmaer i Danmark, velkendt for en høj kvalitet og troværdighed. Ved at vælge MEGAFON får I fra starten en høj troværdighed hos dem, der skal bruge undersøgelsen: ledelsen, politikere, journalister og meningsdannere. At vælge en anerkendt samarbejdspartner gør jeres arbejde nemmere i alle faser af undersøgelsen.
UAFHÆNGIGE RESULTATER OG HØJE SVARPROCENTER
Når I skal udføre analyser, er det en god ide, at undersøgelsen bliver udført af et uafhængigt analyseinstitut, så analysen ikke bliver påvirket i en bestemt retning. Samtidig vil respondenterne være mere villige til at deltage i en undersøgelse, når det er et velkendt og respekteret firma, der kontakter dem. Med MEGAFON som afsender får I en uafhængig, seriøs og valid undersøgelse med en højere svarprocent, der sikrer en bedre kvalitet.