PERSONLIGE INTERVIEW
Det er ikke kun i kvalitative sammenhænge, der kan være fordele ved at gennemføre personlige interview. Også i kvantitative undersøgelser er der fordele ved personlige Face-to-Face-interview, der kan gennemføres på gaden, i respondentens hjem eller i et testlokale.
VALG AF METODE: PERSONLIGE INTERVIEW
KAN VÆRE LIGE DET DU MANGLER
KONTAKT KONSULENT
CASPER O. JENSEN
+ 77 41 41 52
En klar fordel ved det personlige interview er, at det kan benyttes til at indkredse en målgruppe, som er svær at indkredse med andre metoder. For eksempel kan man med fordel nå ud til grupperingen Metro-brugere ved at foretage personlige interview i Københavns Metro. Således bruges disse interview til at opnå den mest præcise og effektive viden om en specifik målgruppe.
FORDELE VED PERSONLIGE INTERVIEW
Det giver mulighed for at præsentere konkret, fysisk materiale for respondenterne. Det kan være materiale, der skal ses, høres, føles, lugtes eller smages. Respondentens umiddelbare holdninger og vurdering registreres nemt under det personlige interview.
MAKS 15
SPØRGSMÅL
For at sikre, at målgruppen er repræsentativ og både omfatter dem, der har travlt og mindre travlt, anbefaler MEGAFON, at denne type undersøgelse ikke benyttes til undersøgelser med mere end 15 spørgsmål.
Under cases kan du læse om nogle af de spændende undersøgelser, vi laver for både offentlige og private virksomheder.
HVORFOR VÆLGE MEGAFON?
SOLID OG OMFATTENDE ERFARING
MEGAFON har en solid og omfattende erfaring med undersøgelser for private og offentlige virksomheder og organisationer. Vi giver jer en individuel rådgivning og gennem et tæt samarbejde med jer sammensætter vores konsulenter det undersøgelsesdesign, der er optimalt i forhold til netop jeres problemstillinger og behov.
HØJT KENDSKAB OG TROVÆRDIGHED
MEGAFON er et af de mest kendte analysefirmaer i Danmark, velkendt for en høj kvalitet og troværdighed. Ved at vælge MEGAFON får I fra starten en høj troværdighed hos dem, der skal bruge undersøgelsen: ledelsen, politikere, journalister og meningsdannere. At vælge en anerkendt samarbejdspartner gør jeres arbejde nemmere i alle faser af undersøgelsen.
UAFHÆNGIGE RESULTATER OG HØJE SVARPROCENTER
Når I skal udføre analyser, er det en god ide, at undersøgelsen bliver udført af et uafhængigt analyseinstitut, så analysen ikke bliver påvirket i en bestemt retning. Samtidig vil respondenterne være mere villige til at deltage i en undersøgelse, når det er et velkendt og respekteret firma, der kontakter dem. Med MEGAFON som afsender får I en uafhængig, seriøs og valid undersøgelse med en højere svarprocent, der sikrer en bedre kvalitet.