Lyt til dine kunder
Hvis I kender jeres kunder godt, så forbedrer jeres virksomhed også sine chancer for at være på forkant med deres behov. Er jeres virksomhed på forkant med kundernes behov, er I også klædt bedre på til at imødekomme dem bedst muligt og derved skabe tilbagevendende tilfredse kunder.
God kundeindsigt er vigtigt, hvis jeres virksomhed fremadrettet skal have succes
Det ses ofte, når virksomheder bliver ældre og/eller vokser, at fokus skifter væk fra kunden og dennes behov for at fokusere på produktet/servicen. For i takt med, at virksomheden bliver ældre eller vokser, så vokser også indstillingen om, at man kender alt til sine kunder og præcis ved, hvilke produkter/service de vil have – for hvorfor skulle virksomheden ellers fortsat leve eller vokse.
Men her kan det gå meget galt. For folk ændrer sig, verden ændrer sig – også jeres kunder. Så når fokus skifter fra jeres kunders behov til jeres egne produkter/service, så ser I jer pludselig slået af forandringer. Løsningen er dog simpel; hold fokus på jeres kunder. At planlægge fremtiden uden indsigt i kundernes behov er som at planlægge en rejse uden at vide, hvor du er, og hvor du skal hen.
Hvordan skaber man kundeindsigter?
I kan opnå kundeindsigt på mange mulige måder. I har måske en kundedatabase, hvor I kan analysere data på kryds og tværs og ud fra fortidens mønstre forsøge at analysere jer frem til fremtidens mønstre – men hvorfor ikke bare tage direkte fat i jeres kunder fra start?
Helt konkret kan jeres virksomhed ved hjælp af kvantitative og/eller kvalitative interview med jeres kunder opnå en indsigt i deres præferencer og handlemønstre, der kan bruges til at skræddersy kommunikation, produkter og services, således at jeres kundetilfredshed højnes.
MEGAFON bygger altid vores løsninger på indsigt, og vi har mulighed for at benytte mange forskellige værktøjer til at skaffe den tilstrækkelige viden. Vi kombinerer viden fra for eksempel fokusgrupper, dybdeinterview, kvantitative undersøgelser (telefon, web, personlige), workhops mv., og så udbygger vi på baggrund af vores erfaringer og faglighed indsigterne med vores anbefalinger. Så jeres virksomhed får ikke bare det rå materiale, men også en kvalificeret analyse, der giver jer det bedst mulige afsæt for jeres videre arbejde.
KONTAKT MEGAFON
Vil du høre mere om MEGAFONs kundeundersøgelser, kan du kontakte MEGAFON ved at bruge vores kontaktformular, som du finder her.