Læserundersøgelse: Rammer I plet, eller skyder I helt forbi?
Medlemsblade er for mange virksomheder og organisationer et vigtigt kontaktpunkt til deres medlemmer. Men rammer jeres blad plet eller skyder I helt ved siden af? Læs her om, hvordan en læserundersøgelse kan være afgørende for modtagelsen og udviklingen af jeres medlemsmagasin.
HVORFOR FÅ FORETAGET EN LÆSERUNDERSØGELSE?
De fleste af os modtager adskillige medlemsblade og nyhedsbreve. Mange af dem må vi nok indrømme hurtigt ryger ud sammen med reklamer, papæsker og andet pap- og papiraffald. Men på vejen fra postkassen og hen til døren, eller mens vi venter på at kaffen brygger færdig, kigger vi måske hurtigt bunken igennem og vælger nogle enkelte ud, som vi sætter os med. Men hvorfor er det lige dem, vi vælger? Med en læserundersøgelse kan du og din virksomhed, organisation eller forening undersøge, hvordan jeres medlemsblad bliver modtaget blandt jeres medlemmer: er det en af dem, de læser fra ende til anden? Skimmer de den? Eller når de slet ikke at åbne den, før den smides ud? Og mindst ligeså vigtigt; hvorfor er det tilfældet?
HOLD FINGEREN PÅ PULSEN
Medieverdenen er under konstant udvikling, og derfor vil jeres læseres forhold til layout, indhold og format også ændre sig løbende. Det er derfor utrolig vigtigt at holde fingeren på pulsen blandt jeres medlemmer. Det kan nemlig forhindre at I ”sakker bagud” i forhold til deres behov og præferencer. MEGAFON har eksempelvis erfaret, at der er stor forskel på, hvorvidt læserne af et medlemsblad ønsker at bladet skal transformeres til et digitalt medlemsblad. Dette afhænger i høj grad af målgruppens alder og behov. Jo yngre jeres målgruppe er, desto større sandsynlighed er der for at de ønsker et digitalt medlemsblad. På den anden side kan det være, at jeres medlemmer har nogle særlige behov, som gør at en digital udgivelse vil udfordre deres læsning. Hvorfor ikke få foretaget en læserundersøgelse og på den måde spørge dem selv?
TEST JERES NYE IDEER
INDEN DE BLIVER PUBLICERET
Udover at evaluere jeres eksisterende medlemsblad er en læserundersøgelse også en god anledning til at teste nye ideer. MEGAFON kan eksempelvis vise jeres læsere nye layoutmuligheder eller artikler, og bede dem vurdere disse. På denne måde inddrager I jeres læsere i udviklingen af jeres medlemsmagasin. Dermed undgår I at publicere nyt indhold som medlemmerne ikke finder relevant eller synes om. Test af ideer er en fantastisk mulighed for at finpudse nye tiltag, hvor ændringen af et enkelt ord eller en farve kan have afgørende betydning for, hvordan jeres læsere opfatter det signal, I forsøger at sende.
HVORFOR DET ALTID ER GODT
MED EN LÆSEUNDERSØGELSE
Med en læseundersøgelse får du mulighed for at få evalueret og undersøgt dit medlemsblad, som kan bidrage med brugbare indsigter, der kan gøre brugernes læseoplevelse endnu bedre og dermed også styrke læsernes relation til jer!
KONTAKT MEGAFON

Vil du høre mere om MEGAFONs undersøgelser, så ring til os i dag på telefon: +45 77 41 41 41.
HVORFOR VÆLGE MEGAFON?
SOLID OG OMFATTENDE ERFARING
MEGAFON har en solid og omfattende erfaring med undersøgelser for private og offentlige virksomheder og organisationer. Vi giver jer en individuel rådgivning og gennem et tæt samarbejde med jer sammensætter vores konsulenter det undersøgelsesdesign, der er optimalt i forhold til netop jeres problemstillinger og behov.
HØJT KENDSKAB OG TROVÆRDIGHED
MEGAFON er et af de mest kendte analysefirmaer i Danmark, velkendt for en høj kvalitet og troværdighed. Ved at vælge MEGAFON får I fra starten en høj troværdighed hos dem, der skal bruge undersøgelsen: ledelsen, politikere, journalister og meningsdannere. At vælge en anerkendt samarbejdspartner gør jeres arbejde nemmere i alle faser af undersøgelsen.
UAFHÆNGIGE RESULTATER OG HØJE SVARPROCENTER
Når I skal udføre analyser, er det en god ide, at undersøgelsen bliver udført af et uafhængigt analyseinstitut, så analysen ikke bliver påvirket i en bestemt retning. Samtidig vil respondenterne være mere villige til at deltage i en undersøgelse, når det er et velkendt og respekteret firma, der kontakter dem. Med MEGAFON som afsender får I en uafhængig, seriøs og valid undersøgelse med en højere svarprocent, der sikrer en bedre kvalitet.