KONSTELLATION & REPUBLICA
Konstellation & Republica ville gerne finde en formel på, hvordan detailledet kunne give deres kunder en ”wow-oplevelse” og dermed kunne hjælpe deres detailkunder med at optimere shoppe-oplevelsen. Derfor iværksatte Konstellation & Republica i samarbejde med MEGAFON en kvantitativ undersøgelse blandt kunderne hos de største detailkæder i Danmark.
KONSTELLATION & REPUBLICA
DANMARKSPANELET OG
EXIT INTERVIEWS
Handlen på internettet er eksploderet, og de danske forbrugere har travlt, så der skal noget ekstraordinært til for at få dem til at møde op i en butik. Samtidig er forventningerne til butikkerne tilsvarende høje, og det stiller krav til detaillisterne og deres rådgivere. Derfor gik Konstellation & Republica sammen med MEGAFON om at lave en kvantitativ spørgeskemaundersøgelse, der inddrog de 70 største detailkæder i Danmark. Størstedelen af undersøgelsen blev gennemført via web-interview i MEGAFONs Danmarkspanel, mens yderlige 500 exit interviews blev afholdt med kunderne ude foran butikkerne, for at undersøge om butiksoplevelsen havde en positiv eller negativ effekt på kundernes oplevelse af brandet.
”Megafon var skarpe i vores samarbejde med at få identificeret og beskrevet butiksparametrene – 32 i alt, som er relevante på tværs af 20 detailbrancher og efterfølgende i analysefasen skarpe i at få butiksparametrene reduceret til 5 dimensioner, som entydigt kunne forklare hvorfor det lykkedes nogen detailkæder at skabe en ”wow” oplevelse – lige hvad vi havde behov for, når vi skal rådgive vores kunder!”
BETTINE ORTMANN, STRATEGI CHEF
KONSTELLATION&REPUBLICA
BUTIKSOPLEVELSEN
PÅVIRKER I HØJ GRAD
BRANDET
Igennem MEGAFONs kvantitative analyse stod det klart, at butiksoplevelsen havde en positiv og signifikant betydning for kundernes opfattelse af detailkædens corporate branding. Undersøgelsen gav klare anvisninger på, hvilke danske detailkæder og butiksparametre som gav deres kunder en oplevelse i særklasse, og hvilke dimensioner detailkæderne skal skrue på for at skabe wow-effekten blandt kunderne.
KONTAKT MEGAFON
Ring til os i dag på telefon: +45 77 41 41 41, og få en uforpligtende snak om, hvordan I bedst kommer videre med jeres projekt.
HVORFOR VÆLGE MEGAFON?
SOLID OG OMFATTENDE ERFARING
MEGAFON har en solid og omfattende erfaring med undersøgelser for private og offentlige virksomheder og organisationer. Vi giver jer en individuel rådgivning og gennem et tæt samarbejde med jer sammensætter vores konsulenter det undersøgelsesdesign, der er optimalt i forhold til netop jeres problemstillinger og behov.
HØJT KENDSKAB OG TROVÆRDIGHED
MEGAFON er et af de mest kendte analysefirmaer i Danmark, velkendt for en høj kvalitet og troværdighed. Ved at vælge MEGAFON får I fra starten en høj troværdighed hos dem, der skal bruge undersøgelsen: ledelsen, politikere, journalister og meningsdannere. At vælge en anerkendt samarbejdspartner gør jeres arbejde nemmere i alle faser af undersøgelsen.
UAFHÆNGIGE RESULTATER OG HØJE SVARPROCENTER
Når I skal udføre analyser, er det en god ide, at undersøgelsen bliver udført af et uafhængigt analyseinstitut, så analysen ikke bliver påvirket i en bestemt retning. Samtidig vil respondenterne være mere villige til at deltage i en undersøgelse, når det er et velkendt og respekteret firma, der kontakter dem. Med MEGAFON som afsender får I en uafhængig, seriøs og valid undersøgelse med en højere svarprocent, der sikrer en bedre kvalitet.