Hvad mon hjemmearbejdet gør
ved vores forbrugerkultur?
For mange er hjemmearbejde blevet ’the new normal’, og vi ser frem imod en arbejdskultur, hvor hjemmekontoret er kommet for at blive. Det kan få stor betydning for vores forbrugerkultur, og som markedsanalysevirksomhed er det noget MEGAFON holder skarpt øje med!
Hvor mange kopper kaffe
drikker du om dagen på arbejdet?
Ifølge Sundhed.dk drikker danskerne i gennemsnit 3-4 kopper kaffe dagligt og er det fjerde mest kaffedrikkende folk i verden. Hvis vi regner med 3,5 kopper kaffe om dagen, er det 1.277,5 kopper kaffe på 365 dage. Spørgsmålet er, hvor mange af disse kopper kaffe, der bliver indtaget i løbet af en arbejdsdag – og ikke mindst, hvor mange af disse kopper kaffe i fremtiden bliver indtaget på hjemmearbejdspladsen frem for på kontoret. Mon ikke vi kan komme til at se et øget kaffeforbrug i de private hjem i forhold til før COVID-19, hvis hver enkelt husholdning selv skal sørge for at slukke kaffetørsten på hjemmearbejdsdagene?
Kantine, take-away eller rugbrødsmadder?
Frokostpausen er en vigtig del af arbejdsdagen. Men hvad mon danskerne spiser, når arbejdsdagen foregår hjemmefra? Flere vil muligvis melde sig ud af kantineordningerne og spørgsmålet er så, hvad vi erstatter kantinemaden med i hjemmet. Mon det bliver til flere rugbrødsmadder eller derimod mere take-away fra pizza-biksen nede på hjørnet? Noget tyder på førstnævnte. Flere husker måske, at Stryhns i hvert fald ved første nedlukning i 2020 rapporterede om markant øget salg af leverpostej. Måske indikerer det, at frokosten for mange skal være hurtig og nem. Fødevareindustrien bør holde skarpt øje med danskernes frokostvaner.
Elregningen kan blive dyrere
for den enkelte medarbejder
Særligt i de mørke vintermåneder kører elektronikken på fuldt blus i de danske hjem; vi skal have lys, varme, gerne lidt musik i baggrunden, en oplader til telefon, strøm til computeren og ikke mindst til mikrobølgeovnen, når maden lige skal varmes en ekstra gang. Når man er på kontoret er lyset tændt typisk uanset, hvor mange der er på arbejde. Men hvor meget mon elregningen vil stige, hvis husstanden er hjemme to arbejdsdage om ugen, hvilket vil give 16 timers yderligere strømforbrug?
Skal vi hjælpe med at tilpasse
dit produkt til den nye normal?
Mange aspekter af vores hverdag er altså påvirket af de mange timer på hjemmekontoret, og det afspejler sig uden tvivl i vores forbrugerkultur. Tag fat i os, hvis vi skal hjælpe dig med at finde ud af, hvad det betyder for dit koncept eller produkt – og hvordan du bedst muligt tilpasser det danskernes “new normal”.
KONTAKT MEGAFON
Vil du høre mere om MEGAFONs undersøgelser, så ring til os i dag på telefon: +45 77 41 41 41.
HVORFOR VÆLGE MEGAFON?
SOLID OG OMFATTENDE ERFARING
MEGAFON har en solid og omfattende erfaring med undersøgelser for private og offentlige virksomheder og organisationer. Vi giver jer en individuel rådgivning og gennem et tæt samarbejde med jer sammensætter vores konsulenter det undersøgelsesdesign, der er optimalt i forhold til netop jeres problemstillinger og behov.
HØJT KENDSKAB OG TROVÆRDIGHED
MEGAFON er et af de mest kendte analysefirmaer i Danmark, velkendt for en høj kvalitet og troværdighed. Ved at vælge MEGAFON får I fra starten en høj troværdighed hos dem, der skal bruge undersøgelsen: ledelsen, politikere, journalister og meningsdannere. At vælge en anerkendt samarbejdspartner gør jeres arbejde nemmere i alle faser af undersøgelsen.
UAFHÆNGIGE RESULTATER OG HØJE SVARPROCENTER
Når I skal udføre analyser, er det en god ide, at undersøgelsen bliver udført af et uafhængigt analyseinstitut, så analysen ikke bliver påvirket i en bestemt retning. Samtidig vil respondenterne være mere villige til at deltage i en undersøgelse, når det er et velkendt og respekteret firma, der kontakter dem. Med MEGAFON som afsender får I en uafhængig, seriøs og valid undersøgelse med en højere svarprocent, der sikrer en bedre kvalitet.